Sunday, July 20, 2008

Pine Bark Extract?

Pine Bark?? Kulit pokok pine??? Memang pun... Tapi, kenapa nak kena makan kulit kayu pulak?

Okay laa.. Ekstrak kulit pokok pine ni kalau nak tahu la kan, merupakan anti oxidant yang paling mujarab dan sangat popular kat US! Pine Bark Extract ni jugak merangsang kesan Vitamin C dan E ke atas kulit.

Pine bark extract ni merupakan supplement terbaru dan paling efektif untuk anti-oxidant, dan lagi katanya, telah terbukti sangat berkesan untuk proses penyembuhan dan tujuan pencegahan.. Tak perlu lah makan kulit kayu yang berkeping-keping tuu.. sebab, yang aku makan ni dalam bentuk pill pun... gila nak makan kulit kayu gitu gitu ajer??

Kalau korang rajin nak baca background Pine Bark Extract ni.. lusuri laa http://www.answers.com/topic/pine-bark-extract
Kalau kat pasaran Malaya, aku tak sure apa brand yang ada, tapi aku beli kat GNC, brand MASQUELIER's - LAC

Selalunya, orang mengamalkan Pine Bark Extract ni sebab nak kurangkan risiko penyakit jantung, strokes, kolestrol dan jugak masalah peredaran darah. Selain tu, Pine Bark ni digunakan juga untuk merawat masalah urat bengkak dan masalah pembuluh darah.. pastu, kajian dorang kat sana tu laa kata, Pine Bark ni juga digunakan untuk merawat penyakit sendi, symptoms of PMS (baguss sangat laa untuk orang pompuan) dan juga menopause (untuk mak mak kita). Pine Bark juga menyihatkan mata! (Mana tau kot aku dah tak yah pakai glasses bila driving g ke kan)

Ni Part favourite.. Pine bark extract is highly recommended to improve the health and smoothness of the skin.. Ye ler aku ni kan ke alergik, jadi aku sangat memerlukan supplement yang macam ni, tapi bukan la untuk masalah kulit yg macam aku ni je, pine bark ni juga merawat kulit rosak akibat overexposure matahari...
renung-renungkan.....

No comments: