Monday, March 23, 2009

Earth Hour.. 28hb, Saturday ni...

Tak perlu kerahan tenaga, tak perlu la nak menjerit ke, nak buat apa ke...
Di anjurkan oleh WWF, Sabtu ni, tepat 8:30 malam.. sebagai tanda sokongan kepada kempen mengurangkan kesan pemanasan global.. senang je, just turn off the lights for about 1 hour!!.. simple.. Dengan memadamkan lampu, secara automatik, kita vote for selamatkan bumi!!

Earth Hour ni sebenarnya adalah program tahunan sedunia yang dianjurkan oleh Tabung Alam Sedunia (WWF) pada setiap Sabtu ketiga bulan Mac.... So, dengan kempen ini, orang ramai diminta memadamkan suis lampu atau kelengkapan elektrik yang lain bagi tempoh sejam. Ini bertujuan meningkatkan kesedaran perlunya tindakan segera diambil dalam menghadapi perubahan iklim dunia.. Kat Malaysia, kempen Earth Hour dilancarkan pada 16 Februari lalu. Ini adalah penyertaan pertama negara dalam misi membawa perubahan peringkat global ini. Antara pihak yang turut terbabit dalam penganjuran kempen pertama di Malaysia ialah Menara Kuala Lumpur, World Wide Fund For Nature (WWF) Malaysia dan agensi pengiklanan, Leo Burnett...

Okay, ingat, sabtu nih, 28hb jam 8:30mlm.. turn off the lights.. but don't turn off your TV and duduk depan TV dalam gelap, buka ASTRO RIA.. jam 9 malam... minggu ke-3!!

No comments: