Saturday, January 9, 2010

Control your PIMPLE

Pimple.. semua orang ada masalah ni, ada certain people don't really bother about pimple yang sekali sekala singgah, but myself... owh kalau boleh tak nak langsung la... sebab my skin mudah nampak kesan if ada apa-apa macam pimple ke, nyamuk ke alergic dan sebagainya..

Sebelum ni, aku pernah post thread pasal Roaccutan tapi setelah detail research, aku tak nak ambik risiko... but finally, aku dah jumpa penyelesaian yang aku rasa buat masa ni yang terbaik untuk masalah alergic, pimple yang kadang-kadang datang singgah... iaitu, DUAC once daily gel

DUAC ni adalah gabungan clindamycin phosphate (antibiotoc medicine) dan Benzoyl Peroxide, dan di gunakan untuk masalah acne, pimple yang mild to moderate.. Effect bila pakai DUAC ni, bahagian yang ada pimple tu, samada terus stop membengkak dan slowly hilang terus atau, dia cepat kering dan akhirnya bahagian tu, jadi kering dan akan terkeluar macam kulit kering... Scar?? tak ada kesan.... if ada kesan pun, boleh terus apply vitamin e atau Bio Oil.... Pemakaiannya hanya sekali sehari, not more than that, nanti kulit terlalu kering dan akan itchy to the max.... So far, dengan DUAC, pimple boleh di control dan kulit kita pun bertambah sihat.... (but still kena pantang if muka ada pimple)

DUAC ni tak dijual di farmasi atau mana-mana kedai ubat but hanya boleh di dapati di clinic dan dibawah pengawasan doktor... ;-)


No comments: