Sunday, May 31, 2009

How to stop cravingsss !!!@&!

Lapar.. Lapar.. Lapar..

Cream Crackers & almonds mesti kena ada dalam bag.. sebab asyik asyik aku lapar... baru taip few pages, dah lapar semula.. well, to avoid dari makan benda-benda yang tah apa-apa kat cafe tu, aku sentiasa ada bekalan cream crackers & almonds.. sebab kalau aku belasah makan ikut rasa tekak je.. memang alamatnya, semua baju aku nanti dah tak boleh pakai.. lalu terpaksa pulak shopping kat "Ms Read" lepas nih.. Ishhk tak nak la sampai gitu.. lepas tuh nak turunkan semula is not easy.. But it is quite hard lah to stop cravingss.. ada je imagination pasal food datang menyinggah.. kejap terbayang nachos.. kejap terbayang fried mushrooms..
Tapi, im lucky coz aku senang nak tahan perut.. tapi bukan la sampai mudarat.. Dan lepas aku kumpul beberapa fakta dari bahan bahan bacaan, ada beberapa cara nak kawal lapar ;
1. Breakfast kena lah ambil makanan yang berkualiti, tinggi fiber, rendah kalori dan jangan skip breakfast!
2. Setiap kali lapar, dan kalau ambil snacks, pilih yang tinggi fiber, bukan junk food.. epal paling bagus.. Biskut pun ok.. Tapi aku mesti kunyah almonds setiap kali lapar.. nak tahu kenapa aku addicts to almond?? http://www.whfoods.com/genpage.php?tname=foodspice&dbid=20
3. Minum air suam setiap 30 minit hak hak hak... sure kenyang... kalau aku, makan tembikai banyak banyak...
4. Last but not least, Bayangkan apa rupa kita akan datang kalau makan ikut sedap tekak... takkan asyik nak cover perut dengan shawl atau jaket je kan?? kalau pi swimming, segan la pulak kan...??



Tu je lah buat masa nih.... Sayangi badan anda..! Look Great, Feel Great!

No comments: