Tuesday, September 16, 2008

P.U.A.S.A

Asyik makan je.. hari hari makan.. aku yang kurang makan ni pun mesti makan.. walaupun hanya kudap kudapan.. kesian perut.. asyik kerja kerja kerja!
Bulan ni, kira time dia rest la.. ye la, mesin kat kilang pun kena rest gak, kalau tak, abis rosak! sama cam enjin keta gak, mesti kena servis..

Bulan Ramadhan kali ni, tak macam dulu g dah.. maksudnye kalau dulu, semua yang nampak, semuanya aku nak..!! tapi aku suka makan nasik kerabu, kekadang nasik beriyani ke, nasik dagang ke, mesti ada murtabak, pastu ishkk kira banyak makanan wajib yang mesti ada kalau time berbuka.. kali ni lain dah.. cukup dengan 3 bijik buah kurma, pastu aku minum air panas.. pastu aku makan kuih sikit.. belum sempat jamah nasik, aku dah rasa kenyang yang amat amat sangat.. okay jugaklaa.. tak yah membazir sana sini.. tak yah la aku ikut selera nak berbuka kat hotel tu kat hotel ni... membazir je.. buka kat umah gak heaven!

Sahur lak?? sahur.. aku suka minum ribena.. pastu makan roti ngan sup cendawan.. ala-ala menu hotel la konon.. tapi home made laa...
Apa-apa pun, bab makan ni, memang la aku suka.. tapi demi "masa depan" kena laa beringat sebelum kena.. Jadik, puasa ni.. sambil menjalani ibadah wajib, dapat gak aku mengurangkan segala yang dah terlebih!

No comments: