Monday, September 22, 2008

IM IN A GOOD MOOD!!!!!!

Marvelous!! Superb!! Wonderful....!!!!

Kenapa arini mood aku best giler?? Entah? Nak kata gaji dah masuk, mmm belom g pun.. Aku rasa macam nak pegi berlari-lari sambil nyedut udara subuh!!! tapi takot lak kena kejar ngan anjing.. Hmm agaknya sebab aku amek "caffeine" kot?? sahur td, aku minum Ginseng Coffee... mmm ye lar kot.. tapi apa kena mengena Caffeine dengan Mood???
Caffeine ni ada dalam kopi, tea, air bersoda mcm coke & pepsi... Kenapa bila kita minum kopi terutamanya, mesti ader mcm sesuatu berlaku.. kalau aku laaa, terlebih minum kopi terutama kalau yg strong giler macam kt starbucks tu, aku akan "mabuk" yang pernah sekali tu berlanjutan sampai 2hari.. silap aribulan, leh pening kaw kaw....
Tapi, kalau dos yg betul, macam arini, aku rasa "high" hehehe... maksud nya, caffeine ni boost metabolism kita.. adrenalin pun meningkat kaw kaw, sebab tu mood pun sangat sangat baik.. dan lagi, caffeine, kasik mental alert..!!
Tapi, apa yang kita buat, semua nya mesti bersederhana, sebab kalau amek lebih lebih, nanti akibatnya tak elok... antaranya, sakit kepala berpanjangan, keletihan, kualiti tidur merosot.. bila tidur tak menentu, mula la datang penyakit lain lak... mmmmm

No comments: