Saturday, October 25, 2008

Ngunyah Ngunyah..

Aku suka ngunyah ngunyah apa apa je jenis benda yang boleh dimakan.. time driving, time busy wat keja, dan time tengok TV... favourite aku roasted almond ala yang Tong Garden tuu... bila selalu makan kekacang nih, risau gak kot nnt aku slow slow gemoks.. tapi.. setelah mentelaah dan meneliti sedikit sebanyak tentang kebaikan almond nih, aku jadik suka dan berazam untuk terus makan almond hari hari... Dari pembacaan, Almond memang banyak tul la kandungan protein dia.. makan almond ni sbenarnya boleh elakkan penyakit diabetes type 1 (yang ada diabetes sejak dilahirkan), kanser kolon, penyakit jantung, tekanan darah tinggi, kolestrol dan membantu kawal berat, sebab bila aku makan almond, memang rasa kenyang selalu.. Almond ni ada anti oxidant yg tinggi, kaya dengan vitamin E. Jadik, dari makan junk food yang sangat banyak MSG, baik kunyah almond hehari!

No comments: